6093211609 |
Pensar, experimentar, construir. Aprendre i desaprendre |
2018-2019 |
Taller. Educació Infantil |
|
|
|
5/3/2019 - 19/3/2019 (15 hores) de 17:00h a 20:15h |
|
INS Ronda |
|
c. Henri Dunant, 3 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2019 - 18/01/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El taller de matemàtiques manipulatives “PENSAR, EXPERIMENTAR, CONSTRUIR. APRENDRE A DESAPENDRE” va adreçat a Mestres d’EI que volen acompanyar en l’aprenentatge de les matemàtiques a infants de 3 a 6 anys. A partir de viure les experiències proposades podrem reflexionar sobre com abordem el món de les matemàtiques a les nostres aules.
|
| |
Objectius |
1. Aprendre a construir el coneixement matemàtic a partir del que van descobrint els nostres alumnes.
2. Aprendre a situar-nos com a acompanyants capaços de generar propostes de provocació interessants i de gestionar les situacions que se'n deriven.
3. Com gestionar l’argumentació amb múltiples solucions.
4. Manipular com a eina d’aprenentatge.
5. “Pensar”, un treball de la percepció i l’atenció.
6. Potenciar l’autoaprenentatge.
7. Considerar l’error com a font d’aprenentatge
8. Aprendre a “construir”, apropant els nostres alumnes al món de la geometria, emprant els nombres i el llenguatge matemàtic de manera apropiada en situacions concretes de la vida.
9. Aprendre a “experimentar”, observar, manipular, jugar, tantejar.
10. Intercanviar experiències.
|
| |
Continguts |
1. Les propostes, els materials didàctics i la conciliació amb el currículum.
2. L’aprenentatge matemàtic vist com un procés.
Metodologia
Aquesta formació pretén ser un lloc on es pugui manipular, experimentar, reflexionar,...sobre la pràctica matemàtica en les nostres aules. Un lloc on partirem del currículum per tal de potenciar una matemàtica manipulativa, reflexiva i molt comunicativa. És per això que haurem de compartir estones de manipulació i de debat per a poder desaprendre velles actituds. Totes i tots junts, podrem construir una metodologia creativa per aportar el màxim de nosaltres als nostres alumnes.
Caldrà, doncs, venir amb ganes “DE PENSAR, EXPERIMENTA, CONSTRUIR” per a ser capaços de “APRENDRE A DESAPRENDRE”.
|
| |
Formador/a |
Núria Espinet i Ribert
|
| |
Avaluació |
- Aprofitament i seguiment de l’activitat.
- Valoració de les activitats, del material presentat i de la seva possibilitat d’implementar-ho a l’aula per a crear entorns estimulants i rics d’aprenentatge.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un 80% de les hores presencials.
- Valoració positiva de les tasques planificades en relació a l'aprofitament.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
05/03/2019 |
1700 |
2015 |
Sessió 2 |
dimarts |
12/03/2019 |
1700 |
2015 |
Sessió 3 |
dimarts |
19/03/2019 |
1700 |
2015 |
|
| |